Thursday, October 29, 2009

Απουσία.

Κι έτσι, καθώς έσκυψα μπροστά σου, με πήραν τα δάκρυα, δεν ξέρω αν ήταν για σένα ή για όλους μας και δεν σκόπευα να τα ρωτήσω, ούτε εκείνα εμένα, αν τα δάκρυα ρωτούσαν, θα σήμαινε ότι έχουν κι ελεύθερη βούληση, την οποία μπορούν να καταπατούν εν ονόματι ενός οποιουδήποτε ελέγχου, άσε που δεν θα τα εμπόδιζα. Αυτά τα συγκεκριμένα δάκρυα δεν ήταν από τα συνηθισμένα μου. Δεν ήταν δάκρυα να γράψω γι' αυτά ως συνήθως. Ούτε από τα άλλα που δικαιολογείς λέγοντας "φύσηξε αέρας και μπήκε σκόνη στα μάτια μου" ή που καλύπτεις επιτυχημένα μια νύχτα με βροχή. Ξεκίνησαν αιφνιδιαστικά από έναν βαθύ λυγμό που έγινε πολλοί μικρότεροι, λες κι είχαμε απομείνει σε εκείνη την ησυχία μόνο εσύ κι εγώ, ακριβώς τη στιγμή που, αν ήθελα να σου μιλήσω, θα σου 'λεγα πως δεν έχω λόγια να σου πω, ούτε ποτέ είχα. Ούτε να σε κοιτάξω μπορούσα. Δεν σου χρωστάω και δεν μου χρωστάς τίποτα, ούτε καν μια συγγνώμη, δεν ήταν γι' αυτό που έκλαιγα. Εκεί που ήρθα να σε συναντήσω, πάντα ένιωθα ασφάλεια να κλάψω με την ησυχία μου, οι απουσίες είναι πολύ ισχυρές.
Τρέφω μεγάλη εμπιστοσύνη και απέραντο σεβασμό στη δύναμη της απουσίας.

5 Comments:

Blogger b|a|s|n\i/a said...

δεν είναι απαραίτητο να δικαιολογούμε τα δάκρυα. απλά τα αφήνουμε να κυλάνε. ξέρουν αυτά. ίσως καλύτερα από εμάς.

6:02 PM  
Blogger Ioulita said...

b|a|s|n\i/a,
μα εμείς είμαστε τα δάκρυά μας.

1:32 PM  
Blogger Caesar said...

Bλέποντας τον τίτλο "απουσία" αναλογίζομαι τη δυναμική που μπορεί να έχει, αλλά και η των δακρύων ασυνήθιστη περιγραφή, φέρνει κοντά τα όμορφα λόγια του Χ.Μαλεβίτση: "Το πιο βαρύ πράγμα στον κόσμο είναι το ανθρώπινο δάκρυ. Είναι η μόνη περίπτωση όπου η ψυχή του ανθρώπου γίνεται ύλη και στάζει μια σταγόνα"

8:35 PM  
Blogger Ioulita said...

Caesar,
τα πάντα ξεκίνησαν από την απουσία. Ή', μάλλον, όλα εκεί κατέληξαν. Ποτέ δεν ξέρω ούτε από πού θα ξεκινήσω, και, κυρίως, ούτε πού θα καταλήξω. Η απουσία ήταν αυτό που με απασχόλησε, με όλες τις προεκτάσεις του ζητήματος -όσες μπορώ να φανταστώ, τουλάχιστον. Μα η περιγραφή σου/του των δακρύων είναι εξίσου σαγηνευτική...

8:57 PM  
Blogger ολα θα πανε καλα... said...

η απουσία ανοίγει δίοδο για τα δάκρυα και η παρουσία μου μπροστά στην ολοζώντανη απουσία του Άλλου είναι που τα κάνει να ρέουν αβίαστα,καυτά,λυτρωτικά.Σε χώρους "απουσίας" αυτό συμβαίνει πιο εύκολα,νομίζω,πάντως εμένα μου συμβαίνει πιο εύκολα.Στη σκιά επίσης τα δάκρυα από μια απουσία είναι πολύ πιο δυνατά απ ό,τι στον ήλιο και στο φως.

9:07 PM  

Post a Comment

<< Home