Wednesday, April 15, 2009

Ψίθυροι γυναικών...

Ένα από τα πράγματα (και δεν είναι και πολλά) που μ' αρέσουν στις γυναίκες, είναι αυτές οι χαμηλόφωνες συζητήσεις τους τα μεσημέρια, που συχνά κρατάνε μέχρι να χρειαστεί να ανάψουνε το φως ή να θυμηθούν ότι έχουν να ετοιμάσουν φαγητό ή να σιδερώσουν ή απλά να φύγουν, γιατί πέρασε η ώρα... Αυτές οι στιγμές που πίνουν τον καφέ τους στην κουζίνα, στο τραπέζι, στο σαλόνι, σε κάποιο γραφείο, δίπλα στο παράθυρο, παλιά θα κεντούσαν ή θα έπλεκαν κιόλας, όλες με κάτι στο χέρι. Αυτές οι συζητήσεις που γίνονται ψιθυριστά, άλλοτε μες σε καπνό από τσιγάρα, άλλοτε πάνω από κατσαρόλες με φαγητά ή ταψιά με τσουρέκια. Εγώ ή θα νανουρίζομαι κοντά τους, αγγίζοντας κάποιο πόδι ή χέρι ή ρούχο, μυρίζοντας το άρωμα της καθεμιάς, διακρίνοντας σε καθεμιάς τη φωνή διαθέσεις και συναισθήματα, μες στη ζέστη της ασφάλειας και της ησυχίας, ή θα είμαι στο διπλανό δωμάτιο και θα πιάνω τον απόηχο ή θα μπαίνω εκείνη την ώρα κι οι φωνές θα χαμηλώνουν κι άλλο. Δεν είναι το τι λένε αλλά το πώς! Κάθε γυναίκα ξεχωριστή... Ακόμα κι αν δεν την συμπαθώ, δεν μπορώ παρά να λυγίσω σε μια εξομολόγηση υπέρβασης ορίων ή εαυτού, σε μια εκμυστήρευση σκέψεων ή προβλημάτων, σε μια λυτρωτική λέξη ή πρόταση που θα κάνει την άλλη να δει τα πράγματα διαφορετικά. Αυτές οι, μυστικιστικές σχεδόν, συναντήσεις γυναικών είναι από τα πρώτα πράγματα που έχουν αποτυπωθεί στην μνήμη μου, ακόμα κι αν δεν τα θυμάμαι καθαρά ως εικόνες. Θυμάμαι όμως την αίσθηση που μου άφησαν, την αναγνωρίζω ακόμα, όταν τη συναντώ, σπάνια πια. Δεν ξέρω τι χάθηκε...

5 Comments:

Blogger ολα θα πανε καλα... said...

Έχω την εντύπωση πως αυτό που κυρίως χάθηκε είναι ο χρόνος.Και μαζί με αυτόν η διάθεση για χαλαρή κουβεντούλα μεταξύ των γυναικών του σπιτιού,μεταξύ φίλων.Το νοιάξιμο.Έχω κι εγώ τέτοιες αναμνήσεις,λίγες.Αλλά άρεσε και σε μένα αυτός ο απόηχος της κουβέντας των "μεγάλων" μέσα στο σπίτι.
Καλησπέρα και Χριστός Ανέστη και από εδώ!Και,όπως είπες,Αγάπη!

10:56 PM  
Blogger Ioulita said...

Γυρίζω από μέρη αγαπημένα σε μια πόλη που μοιάζει πιο ξένη από ποτέ. Όμορφο να βρίσκω ευχές να με περιμένουν! Όλα θα πάνε καλά, αληθώς Ανέστη σε σένα και σε όσους αγαπάς!

8:32 PM  
Blogger ολα θα πανε καλα... said...

σ ευχαριστώ!

10:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ. ΑΝΑΛΟΓΗ ΓΛΥΚΕΙΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΡΑΤΑΩ ΚΙ ΕΓΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΜΗΠΩΣ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ ΠΟΥ ΗΜΟΥΝ ΠΑΙΔΙ? ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΗΤΑΝ ΟΠΩΣ ΝΟΙΩΘΩ ΤΩΡΑ ΕΓΩ ΜΕ ΤΙΣ ΦΙΛΕΣ ΜΟΥ?

3:56 PM  
Blogger Ioulita said...

anonymous,
καλωσόρισες!
Αυτά τα πράγματα δεν αλλάζουν και πολύ στον χρόνο... Ίσως να αλλάζουν τα γύρω-γύρω, κυρίως.

4:41 PM  

Post a Comment

<< Home